A honatyák a Sport és Turisztikai Bizottság 2009. május 19-i ülésén tárgyalták a turisztikai célú kisvasutak helyzetéről szóló, az önkormányzati- és a földművelésügyi tárca által jegyzett előterjesztéseket is. Az írásos anyaghoz fűzött szóbeli kiegészítésében Kovács Miklós turisztikai szakállamtitkár hangsúlyozta: tekintettel arra, hogy a kisvasutak fontos vonzerőt jelentenek, továbbá új termékfejlesztések alapjait képezik, fenntartásuk máig megoldatlan helyzetének rendezésére szükség volna. A szakállamtitkárság 2008-ban tanulmányt is készíttetett a kisvasutak idegenforgalmi hasznosításáról, mely a fenntartható működtetésük modelljére vonatkozó javaslatot is megfogalmazott.
A turisztikailag hasznosítható kisvasutak fenntartásának költségigénye nem tisztázott, de 100-200 millió forintos forrással problémájuk megoldható lenne. Nem segíti a helyzet tisztázását, hogy a zömmel állami tulajdonú cégek kezelésében lévő kisvasutak összesen hat tárca illetékességébe tartoznak. A kisvasutak fejlesztésének, fenntartásának finanszírozására korábban igénybe vehető 1%-os szja adófelajánlások lehetőségét megszüntették. A képviselői hozzászólásokból az körvonalazódott: a fenntartható kisvasutak működtetését az érintett tárcák valamiféle közös pályázati rendszerének keretében kellene megoldani, de minél hamarabb, mielőtt a problémával együtt a kisvasutak is megszűnnének.
Forrás: Turizmus Panoráma Bulletin 2009. május 20., szerda
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Siroktour 2009.07.15. 17:39:25
Kárpáti Endre, Siroki Idegenforgalmi és Turisztikai Egyesület